Sevgili anne babalar,

Artık çocuklarımız büyüyor. Çocuklarımız büyüdükçe fiziksel, sosyal, duygusal bir çok değişimi de beraberinde getiriyor. Bu değişimlerin yanında bir de sorumlulukları da artıyor. Bir yandan kimlik arayışı, bir yandan fiziksel değişimler ve bir yandan da hayatlarının dönüm noktası olan üniversite sınavları…Anne babalarda da beklentiler ve tedirginlikler…

Her anne baba çocuklarının yanında olmak, iyi ilişkiler kurmak ister. Geleceği ile ilgili planlar yapıp, başarılı olmalarını ister. Milli ve manevi değerlerini kazanmış, sorumluklarını yerine getirmiş, saygın bir meslek sahibi olmasını ister.

Ancak ergenlik dönemindeki genç artık çocukluktan çıkmıştır. Kendi kararlarına saygılı olunmasını ister. Anne babasının nasihatindan ziyade arkadaşlarının kendisini mutlu eden cümleleri ön plandadır. Çalışma alışkanlıklarında ertelemenin olduğu, “nasılsa ben başarırım” dediği dönemi yaşar. Arkadaşlık ilişkilerinde, aile ilişkilerinde sıkıntılar yaşanıp derslerinde başarısızlık olunması halinde de özgüven problemi, içine kapanıklık, madde ya da internet bağımlılığı gibi olumsuzluklar da bu dönemin riskleri arasında yer alır.

Gökyüzü Koleji olarak, bu dönemin öneminin farkında olarak çalışmalar yapmaktayız. Bizim için her çocuk biricik ve her çocuk değerlidir. Her çocuk özeldir. Önemli olan bu özeli ortaya çıkarabilmektir. Anne babanın hayallerini süsleyen, dualarına dökülen güzellikleri için birlikte hareket edilmelidir.

“Tek kanatlı kuş uçmaz” bizim çalışmalarımızı somutlaştıran bir atasözüdür. Çalışmalarımızı okul-aile el ele vererek yürütmekteyiz. Önce duygusal, sosyal, akademik yönden çocuklarımızı tanımak, kendisine de tanıtmak için rehberlik servisi ile birlikte görüşmeler yapılmaktadır. Kendisini tanıyan, kendisinin farkında olan çocuğun hedefleri olur. Yalnızlaşmadan uzak kalarak, onu dinleyen ve ailesiyle kendisi arasında sevgi-saygı köprüsünü kuran rehberlik anlayışımızla çocuklarımıza “değerli” olduğu bilinci yerleştirilir. Kendisini dinleyen, yol gösteren rehberlik servisimizle, çocuklarımız yalnızlaşmadan kurtulur. Yalnızlaşmadan kurtulması ile bağımlılık yaratacak her türlü olumsuz etkenden de kurtulmuş olur.

Aile seminerleri, aile sohbetleri ve birebir aile görüşmeleri de yapan rehberlik servisi çocukların ergenlik döneminde onlarla nasıl iletişim kurması gerektiği noktasında da bilgiler verir.

Aile içi iletişimi sağlıklı olan, kendisi ile barışık “mutlu” çocuklarda akademik başarı ön plandadır. Bunun bilincinde olan rehberlik servisi için öncelik “mutlu” çocuklardır.

Kendinin farkında olmasını sağlayan rehberlik servisimiz, çocuklarımızın akademik anlamda başarılı olması için kendisine “hedefler” koymasında da yardımcı olur. Hedeflerine ulaşması için nasıl çalışması gerektiği ile ilgili seminerler, birebir görüşmeler yapar. Her çocuğa özgü “ders çalıma programı” yaparak, bu programları haftalık takip ederek, yeni yönlendirmeler yapar. Kendisiyle ilgilenen, takip eden bir rehberlik servisi onu daha başarıya taşır. Çünkü ergenlik döneminin en önemli özelliklerinden biri de kendisini özel hissetmesi-kendisine değer verilmesidir. Yapılan denemeleri birebir değerlendirmek, yol göstermek de rehberlik servisimizin çalışmaları arasında yer almaktadır.

Meslek seçiminin öneminin farkında olarak, meslek seçiminin ilk basamağı 10.sınıflardaki alan seçimi için de ciddi çalışmalar yapılmaktadır. Doğru alan seçimi, başarılı bir öğrenciyi ve beraberin de de mutlu olacağı mesleği seçmesinde önemlidir. O yüzden 9. Ve 10.sınıflarda öğrencilerin akademik çalışmaları da sıkı takip edilir. Her öğrenci için birebir olarak, her öğretmenle düzenli aralıklarla görüşülür. Veli ile görüşmeler yapılıp bilgilendirme yapılır. Meslekleri tanımaları için; farklı meslek kollarından başarılı kişiler okula davet edilir. Meslekleri hakkında bilgilendirmeler yaparak, öğrencilerin karar vermelerinde etkili olurlar.

11 ve 12. sınıflarda üniversite gezileri planlanarak, doğru üniversiteyi bilinçli tercih etmeleri amaçlanır.

Rehberlik Servisi tarafından okula davet edilen uzmanlarla; “Kendini tanıma, motivasyon, hedef belirleme, sınav kaygısı, geleceğin meslekleri” gibi konularda seminerler yapılmaktadır.

Akademik olarak başarılı olsa da özgüveni olmayan çocuklarımızın başarılı olmayacağını düşünerek; özgüven çalışmaları  Edebiyat-Sosyal zümresiyle beraber planlanmaktadır.

Mutlu, başarılı; manevi değerlerle donatmayı hedeflediğimiz öğrencilerimiz için “ Üniversite Tercih Dönemini de gerekli titizlikle yürütülmektedir. Her öğrenciye ailesiyle beraber birebir randevu vererek bu stresli dönemlerinde rehberlik servisi olarak yanlarında yer almaktayız.

Amacımız özgüveni yüksek, insani ilişkilerde başarılı, akademik yönden donanımlı bireyler yetiştirirken rehberlik birimi olarak bu yolculukta onların yanında olmaktır.