Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Gökyüzü Eğitim Kurumları’nda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi eğitim modelimizin temel bir bileşeni olarak, öğrencilerin gelişim dönemlerine bağlı ihtiyaçlarını fiziksel, sosyal, duygusal ve akademik alanlarda bireysel farklılıkları gözeten önleyici ve gelişimsel yaklaşımı benimsemektedir.

Rehberlik servisimizde bu bağlamda yapılan tüm çalışmalarda ortaokul 5. Sınıftan 8. Sınıfa kadar öğrencilere okul hayatından geleceğine etkin bir biçimde yansıtabileceği becerilerin kazandırılması amaçlanır.

Ortaokul, öğrencilerin ilk okulda edindikleri bilgi ve beceriyi ortaya koyma arzusu içinde oldukları ve özgüvenin, başarma duygusunu tadarak gelişeceği önemli bir dönemdir. Ortaokul hem ön ergenlik hem de ergenliğe giriş dönemlerini kapsar. Öğrencilerin akran ilişkilerinin yoğunlaştığı, kimlik kazanma ihtiyaçlarının ortaya çıktığı ve bu sebeple yetişkin rehberliğine en çok ihtiyaç duyduğu dönemdir.

Hizmet Alanlarımız

  • Oryantasyon Çalışmaları
    Ortaokula yeni başlayan 5. sınıf öğrencilerimize ve ara kayıt ile gelen öğrencilerimize Gökyüzü Eğitim Kurumları’nın kültürüne uyum sağlamasına destek olma amacı ile bireysel ve grup çalışmaları sürdürülmektedir.
  • Bireysel Rehberlik Çalışmaları
    Psikolojik Danışma ve Rehberlik birimimiz, öğrencilerimizin bireysel ihtiyaçlarına yönelik, sosyal-duygusal ve akademik alanlarda çözüm odaklı rehberlik çalışmalarını yoğun olarak gerçekleştirmektedir. Bireysel rehberlik kapsamında çalışma alanlarımızdan bazıları;
  • Duygu – Davranış Yönetimi (Öfke, Stres, Kaygı)
  • Sosyal Beceri Gelişimi (Akran İletişimi, Empati Kurma)
  • Akademik Becerileri Geliştirme (Motivasyon, Zaman Yönetimi, Verimli Ders Çalışma)
  • Kişisel Gelişim ve Öz Farkındalık (Hedef Koyma, Karar Verme, Özgüven)
  • Bireyi Tanıma Çalışmaları
    Tüm sınıf düzeylerinde, öğrencilerimizin; sosyal, duygusal, bilişsel ve davranışsal alanlarda güçlü ve zayıf yönlerini tespit ederek doğru alanlara yönlendirme yapmada objektif veriler sunması amacıyla envanter ve test uygulamaları (Sosyometri, Beier Cümle Tamamlama Testi, Kimdir Bu? Görsel dikkat testleri, Meslek İlgi Envanteri vb.) yapılmaktadır.
  • Koç Öğretmenlik Sistemi ile Akademik Başarı Takibi
    Gökyüzü Eğitim Kurumları’nda tüm sınıflarımızın ayrı bir koç öğretmeni vardır.
    Rehberlik birimi ile devamlı iş birliği içinde olan Koç Öğretmenler;
  • Deneme Sınavı analizlerini yorumlama
  • Öğrenciye özel ders programı oluşturma
  • Hedef belirleme ve karar verme sürecine destek olma
  • Etkili ve verimli ders çalışma
  • Sorumluluk bilinci oluşturma
  • Zaman yönetimi becerisi kazandırma
  • Sınav kaygısını yönetme
  • Motivasyonel görüşmeler yapma
  • Sağlıklı Akran ilişkileri kurma alanlarında öğrencinin 1 numaralı destekçisidir.
    Koç Öğretmenlerimiz tüm bu çalışmalarını ve değerlendirmelerini 15 günde 1 yaptığı aramalar ve k12 iletişim sisteminden duyurular ile velilerimiz ile paylaşır. 
  • Haftalık Öğrenci Değerlendirme Raporları
    Her hafta her bir ders öğretmenimiz tarafından doldurulan Haftalık Değerlendirme Raporları ile öğrencilerin sınıf içi performansları değerlendirilerek rehberlik servisine sunulmaktadır. 
  • Öğrenme Süreçlerini Etkileyen Durumlara Yönelik Çalışmalar
    Özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite veya yoğun duygusal süreçler yaşayan öğrencilerin tespiti, izlenmesi, RAM ve /veya ilgili sağlık kuruluşuna yönlendirilmesi ve takibi itina ile yapılmaktadır.
  • Grup Rehberlik Çalışmaları ve Oyun
    Uygulanan bireyi tanıma çalışmaları ve gözlemler sonucunda ortak ihtiyaçlar belirlenir ve duygu yönetimi, özgüven yönetimi, stresle başa çıkma, sosyal medya kullanımı gibi çeşitli konularda grupla psikolojik danışma çalışmaları sürdürülür. Grubun etkileşimini canlı tutmak ve güçlendirmek amacı ile duygu kartları, Zorba Savar, Öfke Kasırgası, Az Lakırdı bol İletişim gibi terapötik oyunlardan faydalanılmaktadır.
  • Eğitim ve Seminerler
    Psikolojik danışma ve rehberlik birimimiz tarafından eğitim öğretim yılı boyunca belirli aralıklarla öğrenci, öğretmen ve velilerimize yönelik çeşitli başlıklarda seminerler düzenlenmektedir. Bunlara;
  • Sınıf öğrencilerinin ortaokul oryantasyonuna ve biyo-psiko-sosyal ihtiyaçlarına değindiğimiz “Merdivendeki Yeni Basamak” seminerimiz
  • 6 ve 7. sınıf Öğrencilerimizin ergenlik süreçlerine ve değişimlerine değindiğimiz “ Güncelleme Yükleniyor : Ergenlik” seminerimiz
  • LGS sınavına hazırlanan 7 ve 8. sınıf öğrencilerimiz ve velilerine yönelik “Liselere Geçiş Sistemi -LGS-” seminerimiz örnek verilebilir.