Eğitim Sistemi – Gökyüzü Koleji | Özel Okul | Anaokulu | Kolej | Fen Lisesi

Okulumuz Gökyüzü Eğitim Kurumları’na bağlı Kolej bünyesinde hizmet veren Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bir anaokuludur. 

Okul ve sınıf mevcudu: Okulumuzda 6 sınıf bulunmaktadır Sınıf mevcutlarımız 18 çocuk ile sınırlandırılmıştır.

Yaş Grupları : Okulumuzda 3-6 yaş grubu çocuklara hizmet verilmektedir. Okulumuza kayıt olacak olan çocukların Gelişimsel Değerlendirmeleri Okul Psikoloğu ve Çocuk Gelişim Uzmanı tarafından yapılmakta ve gelişim seviyesi kayıt altına alınmaktadır. Okul programına uygunluğu tesbit edilmesi ile birlikte kayıt işlemi yapılmaktadır.3-4 yaş grubuna isteğe bağlı olarak 1,5 saat uyku ve dinlenme saati uygulanmaktadır. Okulumuza tuvalet eğitimini tamamlamış çocuklar alınmaktadır.

Program şekli : Okulumuzun hizmet verdiği saatler 08:00-18:00 şeklindedir. Talep durumuna göre 30 dakika esneklik sağlanabilmektedir. Eğitim programı saatlerimiz 09:00-16:30 şeklindedir. Okulumuzda 5 tam gün, 5 yarım gün, 3 tam gün , sabah yarım gün ve öğlen yarım gün seçenekleri mevcuttur.

gokyuzu-koleji-anaokuluFiziksel Özellikler :

Özel Pendik Gökyüzü Anaokulu, çocukların ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik gerekli olan fiziksel ortamların eksiksiz bir şekilde sağlandığı bir okuldur. Okulun fiziksel olanakları, çocukların konforu düşünülerek hazırlanmıştır. Sınıflar, oyun alanları geniş ve yüksek tavanlıdır, bina içerisinde havalandırma sorunu bulunmamaktadır. Gün ışığı içeriye yeterince girmektedir. Ortam aydınlık ve ferahtır. Bahçede, içeride yer alan oyun alanlarında kullanılan malzemeler, çocukların sağlığını tehdit etmeyen sağlıklı malzemelerden ibarettir. Okulun tüm birimlerinde ve oyun alanlarında estetik özellikler ve oyun ihtiyacı ön planda tutulmuştur. Oryantasyon sınıfında çocukların çok severek oynadıkları ahşap ve çok fonksiyonlu bir oyun parkı bulunmaktadır.

anaokulu-etkinlik-oyunEtkinliklerde kullanılan malzemelerin, oyuncakların tamamı standartlara uygun sağlıklı malzemelerden oluşmuştur. Hazır yapılandırılmış eğitim materyalleri ve oyuncakların yanında çocuklarla birlikte geliştirilen ve hazırlanan oyuncaklar da kullanılmaktadır. Bazı etkinliklerde çocuklar kendi oyuncaklarını hazırlayabilmektedir.

Okul bahçemizde; zemini kauçuk olan oyun parkı alanı, çim alan ve dikim alanı ile bisiklet binme alanı ve evcil hayvanların bakımının yapıldığı alanları mevcuttur.

Öğrencilere yaptırılan sportif faaliyetler, okulun yan binasında yer alan Sülüntepe Spor Kompleksi’ nde yapılmaktadır. Burada yüzme ve jimnastik etkinlikleri yapılmaktadır.

Veli eğitimleri ve organizasyonlar konferans salonunda gerçekleşmektedir.

Eğitim Programı

Eğitim programımız ;

  • Özgün bir programdır.
  • Çocuk merkezlidir.
  • Yaratıcılık ön plandadır.
  • Aile katılımı önemlidir.
  • Değerler Eğitimi programımız grup ve bireysel etkinliklerle uygulanır.
  • Çocukların içinde bulundukları dönemin gelişimsel yeterlilikleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanmakta ve uygulanmaktadır.
  • Çocuğun oyun ihtiyacını karşılayacak oyun temelli etkinlikler yoluyla gelişim alanlarını desteklemektedir.
  • Çocukların farklı zeka alanlarındaki bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak eğitim programı hazırlanmakta ve uygulanmaktadır.
  • Proje bazlı eğitim modeline yer verilmektedir.
  • Yabancı dil olarak İngilizce temel becerileri etkinlikler yoluyla kazandırılmaktadır.
  • Çocuğun bireysel potansiyelini ortaya çıkaracak fırsatlar sunmaktadır.
  • Çocuğun olumlu benlik algısını desteklemektedir.
  • Çocukta ilgi ve merak uyandırmakta, öğrenmeyi ve keşfetmeyi yaşam becerisi haline getirmesini hedeflemektedir.
  • Temel yaşam becerilerini desteklemektedir.

Eğitim programımız; Okul Öncesi Eğitim alanında başarılı olmuş ülke ve kültürlerin eğitim modellerinden kendi kültür ve değerlerimize uygun olan uygulamalara yer vermektedir. Eğitim programımızı oluşturan yaklaşım, model ve etkinlikler şunlardır:

gokyuzu-koleji-montessoriMontessori Eğitim Etkinlikleri: ( Temel Yaşam becerilerinin Kazandırılması, öğrenme sevgisi ve disiplini geliştirmesi, bağımsız olarak hareket edebilmesi, merakının beslenmesi, iç güven ve düzen duygusunun geliştirilmesini destekleyen etkinlikler)

Reggio Emilia Etkinlikleri: (çocuğun istenilen yeteneklerini geliştirebileceği, özenle düzenlenmiş bir ortam ile önceden planlanmış grup çalışmaları ve çeşitli atölyelerle, çevreyle ilgili yeni etkileşimler kurmasını amaçlayan etkinlikler)

Gardner Çoklu Zeka Kuramı Etkinlikleri: (7 farklı zeka alanına ait 7 farklı beceriyi destekleyen, öğrenme, problem çözme ve iyi niteliklere sahip insan olma becerisini destekleyen etkinlikler)

Değerler Eğitimi Etkinlikleri: ( Evrensel, milli, manevi ve kültürel değerler sınıf etkinlikleri ile, veli talebi ile şekillenen dini değerler etkinlikleri ;4 yaşlarda minik sureler ve dua öğretimi ile başlayan, 5 yaşlarda ise Kuran’ı Kerim’e geçiş törenleri ile taçlandırılan bireysel eğitim etkinliği şeklinde planlanarak uygulanmaktadır. Değerler eğitimi dersimiz öğrencimizin kişisel gelişim seviyesi göz önünde bulundurularak verilir.)

Türkçe Dil Etkinlikleri: ( Türkçe kelime dağarcığının zenginleştirilmesi, sözcüklerin doğru telaffuzu, Türkçenin vurgu ve tonlamalara uygun konuşulması, alıcı ve ifade edici dil becerisinin geliştirilmesi, kendini ve duygularını düşüncelerini doğru ifade edebilmesi etkinlikleri)

Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinlikleri: (Dikkatini yönlendirebilme becerisinin kontrolü, Görsel Algı, Şekil – Pozisyon algılama, Şekil – Zemin algısı, Uzaklık – Derinlik-Boyut algılama, Yazıya geçişte rahatlık sağlayacak ön becerilerin geliştirilmesi, Küçük kas gelişimi ve el göz koordinasyonu, Kalem tutma ve kullanma becerisinin kazanımı gibi akademik temel beceriler ve özbakım ihtiyaçları, sosyal ihtiyaçlar ve iletişim becerileri etkinliklerini içerir.)

Mutfak Atölyesi Etkinlikleri: ( Besin gruplarını tanıma, besin işleme tekniklerini uygulama, besin hazırlama etkinliğinde temizlik ve hijyen farkındalığı oluşturma çalışmaları, kendi menünü kendin oluştur etkinliği, farklı besinler hazırlama etkinlikleri, salatalar hazırlama, kurabiyeler hazırlama, turşu yapımı, yoğurt mayalama, peynir mayalama, sağlıklı içecekler hazırlama, yöresel yemekler hazırlama, farklı kültürlere ait besin hazırlama v.b. etkinlikler)

Fen-Doğa Etkinlikleri: ( Deney çalışmaları, gözlem çalışmaları, bitki yetiştirme ve grafik çalışmaları, inceleme gezisi çalışmaları, bitki yetiştirme çalışmaları)

gokyuzu-koleji-reggio-emilia-yaklasimiBahçe Etkinlikleri: ( Açık hava oyun etkinlikleri, bitki-botanik inceleme, ekim dikim çalışmaları, yaban otlarını temizleme, toprak içindeki canlıları inceleme, karıncaların çalışmasını inceleme, tavuk, horoz, ördek ve kaplumbağanın yaşam sürecine dahil olma, besleme, koruma, yaşam alanını düzenleme ,  tohumdan bitki yetiştirme, yetişme sürecini gözleme, tohum elde etme ve peyzaj çalışmaları)

Eğlenceli Aritmetik: ( farklı obje ve nesnelerle oyunlaştırılmış matematiksel etkinlikler)

Drama Etkinliği: (Çocuğun kendi vücudunu ve özelliklerini tanıma etkinlikleri, bedenini çok yönlü kullanabilme etkinlikleri,  farkındalık kazandırma etkinlikleri, bağımsız düşünmesini sağlama etkinlikleri, işbirliğine yönlendirme etkinlikleri, insana ve doğaya karşı sosyal ve psikolojik duyarlılık geliştirme etkinlikleri, karşısındaki insanı dinleme, anlama, kendini ifade edebilme etkinlikleri, fikirlerini savunabilme etkinlikleri, yaratıcılığını ve estetiğini geliştirme etkinlikleri, kendine güven duyma, karar verme ve uygulama yeteneğini geliştirme etkinlikleri)

sanat-etkinlikleriSanat Etkinlikleri: Anaokulunda çocuklara sanat derslerinde yapılan çalışmalar yolu ile eleştirel düşünce yaratıcılık ve estetik becerilerin geliştirmesi için çok zengin olanaklar sunulur.

Yüzme : Yüzme derslerimizi Sülüntepe Spor Kompleksi ( yan binamızda bulunmaktadır) içinde yer alan büyük kapalı havuzda yapmaktayız. Havuz, yüzme antrenörleri ile beraber çocuklarımızın güvenli bir ortamda çalışma olanağı sağlanmaktadır. Anaokulu yüzme derslerindeki hedefimiz çocuklarımızın yüzme sporundan zevk almalarını ve eğlenmelerini sağlamaktır. Bunun yanı sıra güven duygularını geliştirmeyi ve basit formda yüzme tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktayız. Sağlık sorunu olmadığı takdirde tüm çocukların yüzme derslerine katılımı konusunda ailelerin destek vermesi önemlidir.

Müzik ve Dans Etkinliği: Müzik öğretmeni ile birlikte çeşitli müzik enstrümanlarını kullanarak ritim ve hareket yoluyla kendilerini ifade ederek yaratıcılıklarını ortaya koyarlar. Orff tekniği yoğun olarak kullanılır.

Satranç Eğitimi: Okul Öncesi satranç eğitimi öncelikle çocuklarımızın satrancı tanımaları, sevmeleri adına önemlidir. Okul öncesi atılan bu temel, satranç adına öğrendikleri bilgiler ve kazandığı alışkanlıklar daha sonraki yaşlarında çocuklarımıza büyük kolaylıklar sağlayacak, öğrenim hayatında basamakları kolayca çıkmasında yardımcı olacaktır.

Geziler: Anaokulunda yıl boyunca araştırma konularına uygun , sosyal ve kültürel geziler düzenlenir. Gezi öncesinde aileden yazılı izin alınır. Aileler bu gezileri gönderilen  aylık bülten takvimden takip eder. Gezi öncesi çocuklar gezi teması ile ilgili ön bilgilendirme alırlar. Böylelikle çocuklar sınıf dışındaki dünyayı araştırır. Sınıfa döndüklerinde gezi ile ilgili aktiviteler yapılır.

Temizlik ve Hijyen: Kurumumuzda temizlik ve hijyen standart kuralları uygulanmaktadır. Kurumumuz bu konuda “ Temiz Okul, Sağlıklı Okul” projesine kabul edilmiş ve Beyaz Bayrak ile ödüllendirilmiştir. Hastalıkların yoğun yaşandığı dönemlerde buharlı temizlik ve hijyen konusunda özel yöntemler uygulanmaktadır.

Güvenlik: Okulda çocukların güvende olmalarının sağlanması için özel güvenlik görevlisi ve güvenlik sistemi bulunmaktadır.

Servis: Okul servisleri, konusunda uzman ve bilinçli şoförlerin çalıştığı, içinde yardımcı bayan görevlinin bulunduğu ve çocuklara özel 3 nokta emniyet kemerlerinin kullanıldığı servisler hizmet vermektedir.