Özel Okul ve Kolej eğitiminin öncüsü Gökyüzü Koleji!
Anaokulu - Özel İlkokul - Ortaokul ve Özel Lise

Bilim Müzesi Gezisi

Yetenek Araştırma Merkezi Bilimin Merkezine Gezi Düzenledi

Adım Adım Türkiye

3. sınıflar Miniatürkte..

Kitap Avcıları Yeniden Kitap Fuarında

Yine Yeniden Kitaplarla Buluştuk...

Dersimiz İstanbul

İstanbul Modern Sanatlar Müzesi ve Topkapı Panorama Fetih Müzesindeyiz.

Tiyatro Keyfi

3-4. sınıflarımız tiyatroda...

Comeniusla Polonyadayız

Tiyatro Keyfimiz

80 Günde Devr-i Alem oyununu izledik.

Minik Yıldızların Sinema Keyfi

Dolmabahçe Sarayındayız

Beylerbeyi Sarayındayız

Kutlu Doğum Programı

Bir Destandır Çanakkale

Veli Seminerimiz

ÖĞRENCİLERİMİZİN EĞİTİMİ İÇİN VELİLERİMİZLE EL ELEYİZ

3. Sınıflar Kermeste

BAHARIN İLK KERMESİNİ 3.SINIFLARIMIZ DÜZENLEDİ

Vedat Sağlam Gökyüzünde

Ahmet İlhan Gökyüzünde

İyilik Zamanı Konferansı

İyilik Zamanı Konferansını Düzenledik

Gökyüzünde Şiir Okuma Yarışması

Kitap Kumbaram Projesi

PH Cetveli Yapıyoruz

Verimli Ders Çalışma Ve Zaman Yönetimi

Verimli Ders Çalışma Ve Zaman Yönetimi
 Başarı için geçmişte, tek bir reçete sunulurdu: Çok çalışmak. Oysa çağdaş başarı kavramı içinde ‘çok çalışmak’ yerini ‘verimli çalışma’ya bırakmıştır. Çünkü ‘Verimli çalışmak’ en az zamanda en hızlı ve en fazla öğrenmeyi sağlarken öğrenciyi de başarıya götürmektedir.


‘’BAŞARILI İNSAN BELİRLEDİĞİ AMAÇLARINA BELLİ BİR ZAMAN DİLİMİ İÇİNDE ULAŞMIŞ OLAN KİŞİDİR.’’


VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR?


Tüm alışkanlıkları değiştirebilmek gibi, verimsiz çalışma alışkanlıklarını da değiştirebilmek olasıdır. Verimli ve planlı çalışmak için birkaç öneri:


 Amaçları belirlemek: Amaç belirlenirken ilgi, yetenek ve ihtiyaçlar dikkate alınmalıdır.

 Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak: Yorgunluk, açlık, uykusuzluk, olumsuz fiziki şartlar ( çok soğuk, çok sıcak ortam), aşırı heyecan, başka yerde olmayı isteme düşüncesi, dikkati dağıtacak poster, öfke vs. gibi verimi azaltıcı etkenler ortadan kaldırılmalıdır.

 Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak: Çalışma yeri iyi belirlenmelidir. Örneğin; masanın konumu, sandalyenin yüksekliği, ışığın oranı ve geliş yönü, ortalama sıcaklık ve gürültüden uzak olan bir çalışma odası motivasyon ve dikkati artırmada, başarı kazanmada önemli bir rol oynar. Ders çalışırken mutlaka masa başında oturulmalıdır. Çalışma sandalyesi çok rahat ya da rahatsız edici olmamalıdır. Mümkün olduğunca her gün aynı mekânda ders çalışılmalıdır. Bu, öğrencinin ders çalışırken dikkatini ve konsantrasyonunu artırmasına yardımcı olur.

‘’ÇALIŞMA MASASI SADECE DERS ÇALIŞMAK İÇİN KULLANILMALIDIR.’’

 Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek: Aynı konunun çeşitli aralıklarla tekrarlanması o konunun tam olarak öğrenilmesini sağlar.

‘’BELLEKTEN TEKRARLANAMAYAN KONU ÖĞRENİLMEMİŞTİR.’’

 Planlı çalışmak: Günün hangi saatlerinde çalışılacağı belirlenmeli, günün erken ve verimli saatleri ders çalışmak için tercih edilmelidir.

 Zamanı verimli kullanmak: 35 – 40 dakika çalıştıktan sonra mutlaka 10 dakika ara verilmeli. Ancak zaman içinde bunun yavaş yavaş artırılması önerilmektedir. Yapılamayacak kadar çok konu bir güne yüklenmemelidir. Çalışmakta zorluk yaşanan konularda, konuyu bir günde çalışmak yerine parçalara bölerek zamana yaymak daha verimli olacaktır.

“ HİÇBİR ŞEY ZOR DEĞİLDİR. YALNIZ ONU KÜÇÜK PARÇALARA BÖLMEYİ BİLİRSEK !”


 Derslerle sosyal etkinlikler arasında mantıklı ve dengeli bir ayarlama yapmak: ‘Verimli çalışma’ programı içinde dinlenmeye, eğlenmeye, aile ve sevilen kişilere zaman ayırmaya, hobilere daima yer vardır.

 Kararlı olmak: Yapılan plana uyma konusunda kararlı olunmaya çalışılmalıdır. Hangi derse nereden nasıl başlanacağı bilinmediği ya da çalışmaya başlamak için karar verilmediği takdirde, kararsızlık ve karışıklık durumları yaşanacaktır. İşe, öncelikler belirlenerek başlanmalıdır.

 Derse aktif katılmak: Derse aktif katılarak önemli noktaları not etmek, unutmayı azaltmaktadır.

‘’ÖĞRENME İSTEĞİ VE ÇALIŞMA AZMİ OLMAZSA ÇALIŞMA CAN SIKICI HALE GELİR.’’

 Dikkati uyanık tutmak: Çalışma odasında veya çalışma masasının görüş alanında; bilgisayar, televizyon, telefon, resim, yiyecek vb. dikkati dağıtabilecek unsurlar bulundurulmamaya özen gösterilmelidir.


ÖNEMLİ BİR ÖNERİ:

‘’ Çalışmaya ara verildiğinde bilgisayar veya televizyonun başına geçilmemelidir. Çünkü bilgisayar veya televizyon, açması çok kolay kapatması çok zor olan aletlerdir. ’’

ÖĞRENMEYE ODAKLANMA TUTUMUNA SAHİP BİR ÖĞRENCİ NASILDIR?

• Başarılı olamama korkusu yoktur.
• Motivasyonu yüksektir.
• Kendine güvenlidir.
• Planlı çalışma ve çalışma stratejileri geliştirme konularında bilinçlidir.
•Öğrenmeyi ne için gerçekleştirdiğinin farkındadır. Bu onun başarı konusunda (geniş anlamda hayat) amaçlarının farkında olmasının bir uzantısıdır.

Amacımız verdiğimiz bu bilgilerin ders çalışma ve başarılı olma konusunda çocuklarınıza ışık tutmasını sağlamaktır. Eğer onlar kendi yaşam amaçlarından, hedeflerinden ve önceliklerinden emin değil iseler başarıya giden yolda daha yavaş ve kararsız adımlar atabilirler.
Ders çalışmaya; sıkıcı, itici, zor, uğraşılmaz, dayanılmaz, gereksiz vb. bakmak yerine; çalıştıkça hoşlanılan, sonucunda başarıyı getiren, başardıkça çalışma isteğini artıran, amaçlara yaklaştıran, doyumlu kılan biçiminde bakmak çocuklarınıza yarar sağlayacaktır.

Unutmamak gerekir ki ders çalışma işini sorumlu olan kişiden başkası yapmayacaktır. Başarılı ve
Başarısız olmanın tek sorumlusu KİŞİNİN KENDİSİDİR.



Hedefledikleri bütün başarılara ulaşmaları dileğiyle…


Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Birimi